- Podczas przeglądu technicznego, który miał miejsce 28 stycznia, stwierdzono nieprawidłowości w zachowaniu trakcji tramwajowej uniemożliwiające przywrócenie komunikacji szynowej do pętli Sępolno - informuje Ewa Mazur, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. - Odkształciły się wsporniki podtrzymujące sieć trakcji tramwajowej - tłumaczy.
Na razie nie wiadomo dlaczego tak się stało. - Pewne jest, że odkształcenia wsporników nie są efektem wady wykonawczej, nie powinny mieć również związku z wyjątkowo niskimi temperaturami, jakie towarzyszyły wykonawcy podczas ostatnich prac montażowych i podczas odbiorów technicznych - zapewnia Mazur.
Kto w takim razie zawinił? Nie wiadomo. Sprawę ma zbadać biuro projektowe PROREG z Krakowa. - Przedstawiciel firmy został zapoznany z problemem odkształceń wysięgników uwidocznionych zarówno w płaszczyźnie pionowej jak i poziomej, na których opiera się przewód trakcyjny.
Remont torowiska rozpoczęto w listopadzie ubiegłego roku, na odcinku od skrzyżowania ulic Mickiewicza i Paderewskiego do pętli na Sępolnie. Od tego czasu tramwaje linii 9 i 17 kursują w skróconej relacji do pętli przy Stadionie Olimpijskim. Natomiast na odcinku od Stadionu Olimpijskiego jeździ zastępczy autobus linii 709.
Dla mieszkańców osiedla jest to spore utrudnienie, zwłaszcza teraz gdy kolejny dzień utrzymuje się bardzo niska temperatura. Liczą na to, że tramwaje wrócą do nich jak najszybciej, a ich kłopoty z komunikacją się skończą. Przypomnijmy, że torowisko na Sępolnie miało zostać uruchomione już w połowie miesiąca, niestety nie zostało gdyż generalny wykonawca, nie zdążył na czas zamontować trakcji. Teraz pojawił się problem odkształconych wsporników, i chociaż rzeczniczka ZDiUM , zapewnia że wysięgniki są zrobione ze szkłolaminatu pełnego i wykonane według najnowocześniejszej technologii, a prace związane z montażem trakcji wykonywał Zakład Sieci i Zasilania, firma od lat specjalizująca się w montażu i eksploatacji sieci trakcyjnej, trudno przewidzieć kiedy torowisko zostanie oddane do użytku.