Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wielka Wyspa
Przez rondo... na wprost

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Mieszkańcy Wielkiej Wyspy długo czekali na remont ronda znajdującego się na skrzyżowaniu ulic Spółdzielczej i Dembowskiego. Od kilku miesięcy jeżdżą po nowej nawierzchni, choć niektórzy kierowcy zapomnieli, że to rondo i jeżdżą po nim... prosto.
Przez rondo... na wprost
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Przez rondo... na wprost
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Przez rondo... na wprost
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Przez rondo... na wprost
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

- Sytuacja sprzed remontu poprawiła się. Jednak kierowcy tak jak trąbili na siebie, tak dalej trąbią. Wynika to bardziej z nieznajomości przepisów lub braku chęci do podporządkowania się im. Cieszy też fakt odnowienia nawierzchni. Jeździ się po niej znacznie lepiej - mówią mieszkańcy.

Zastanawia jednak pojawienie się płotów oddzielających ulice od chodnika. Czy były one niezbędne? Czy nie można było pieniędzy przeznaczyć na inny cel? - pytają retorycznie mieszkańcy. - Nurtuje nas sprawa braku wyprofilowania zakrętów. Zarówno tego łączącego ulice Dembowskiego i Spółdzielczą oraz Bacciarellego z ulicą Monte Casino. Większe samochody mają problem z wykonaniem manewru skrętu - skarżą się mieszkańcy.

- Od ponad roku nie były montowane żadne dodatkowe barierki w tym rejonie - informuje Ewa Mazur, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. - Poszerzenie wlotów oznacza konieczność przebudowy całej infrastruktury drogowej, zmiany parametrów technicznych, przebudowy chodników etc. Prace wykonywane w obrębie mini ronda polegały wyłącznie na naprawie części nawierzchni w zakresie niezbędnym do odtworzenia kręgu ronda w centrum skrzyżowania. Pierwotnie zamierzaliśmy odtworzyć sam krąg i pokryć go nową warstwą czerwonej żywicy. Okazało się, że bez naprawy nawierzchni i wyprowadzenia wód opadowych poza teren skrzyżowania sama naprawa kręgu będzie niewystarczająca - wyjaśnia Ewa Mazur.

Jedno jest pewne. Niezależnie od zakresu modernizacji znajdują się kierowcy, którzy w ogóle nie zauważają, że wjeżdżają na rondo i przejeżdżają przez nie jak przez normalne skrzyżowanie.


GS



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl