Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wielka Wyspa
Europejskie standardy

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Dariusz Marszałek, dyrektor Spolmotu ASOS3 Sp. z o.o. Autoryzowanego Salonu Sprzedaży i Serwisu Hyundai, serdecznie zaprasza wszystkie zainteresowane osoby, aby w dniach od 6 do 13 sierpnia odwiedziły salon Hyundaia przy ulicy Kochanowskiego 8a.
Europejskie standardy
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Europejskie standardy
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Europejskie standardy
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Europejskie standardy
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Czy mógłby Pan wyjaśnić czym zajmuje się firma Spolmot ?<.strong>

Funkcjonujemy jako firma motoryzacyjna od 1990 roku – odpowiada Dariusz Marszałek. - W tym roku mija 21 lat naszej obecności na rynku. Od 5 lat naszą wiodącą działalnością jest dilerstwo i autoryzowana stacja obsługi samochodów marki Hyundai. Wcześniej współpracowaliśmy z FSO Warszawa, natomiast do 1996 roku po przejęciu przez koncern Daewoo zajmowaliśmy się dystrybucją samochodów Daewoo, a więc od 15 lat jesteśmy związani z serwisem, naprawą oraz sprzedażą samochodów koreańskich.

Czy właściciele innych samochodów mogą skorzystać z Państwa serwisu?

Tak. Obsługujemy także samochody innych marek, a dokładnie wszystkie auta osobowe i dostawcze do 3,5 tony w zakresie takich czynności jak: przeglądy rejestracyjne, mycie, czynności pielęgnacyjne, typowe naprawy mechaniczne, elektryczne, również naprawy powypadkowe.

Mógłby Pan powiedzieć parę słów na temat historii marki Hyundai w Polsce?

Rozpoczęliśmy naszą działalność jako diler Hyundaia, kiedy marka ta zaczęła na nowo traktować Polskę jako rynek oferowania swoich samochodów. Auta marki Hyundai były dystrybuowane w Polsce od początku lat 90 - tych, przy czym były to samochody stylistycznie niedopasowane do gustów europejskich. Produkowane wyłącznie w Korei cechowały się niezawodnością, oszczędnością, ale nie były postrzegane jako modny produkt. Wynikało to z faktu, że rynek europejski nie był najważniejszym rynkiem dla koncernu. W 2004 roku, kiedy Polska przystąpiła do Unii Europejskiej, Hyundai jako globalny koncern uznał, że Polska jest równie ważnym krajem jak Niemcy czy Francja z punktu widzenia dalszego rozwoju marki w Europie. Od 2004 roku zaczyna się nowa era Hyundaia w Polsce. My natomiast w 2006 roku zostaliśmy dilerem, czyli weszliśmy na rynek w momencie kiedy Hyundai na nowo zaczął doceniać rynek polski.

Na czym właściwie polega różnica pomiędzy gustami europejskimi a koreańskim, czy w szerszy ujęciu azjatyckimi?

Koncern Hyundai uznał, że nie da się „na poważni”e sprzedawać samochodów Europejczykom, jeśli będzie się próbowało narzucać wzory, pomysły azjatyckie. W związku z tym podjęto strategiczne decyzje. W różnych punktach świata utworzono centra badawczo - projektowe, których zadaniem było przygotowanie modeli pod kątem określonego rynku. Centrum takie powstało w Niemczech i rozpoczęto projektowanie z wykorzystaniem sił europejskich. Rodzina modeli, których wyróżnikiem jest litera I ( m.in. i20, i30, a obecnie także i40), oferowana również w Polsce, jest efektem tych prac projektowych.

Na Państwa stronie internetowej można przeczytać, że od 2011 roku salon spełnia europejskie standardy. Co to oznacza?

W drugiej połowie 2010 roku przystąpiliśmy do gruntownego remontu. W zasadzie poza ścianami zewnętrznymi wszystko zostało zmienione. Wynika to z pomysłu koncernu, aby wszystkie europejskie salony były do siebie zbliżone. Zarówno Polak, który postanowi kupić auto w Niemczech, jak i Niemiec chcący kupić samochód w Polsce, będzie miał wrażenie, że jest dokładnie w tej samej firmie. Z tego powodu koncern przed swoimi autoryzowanymi dilerami, udzielając dużego wsparcia na etapie projektowania, ale także finansowania, postawił wymagania, które w zeszłym roku zrealizowaliśmy, spełniając wymogi europejskie.

A w jaki sposób marka Hyundai odnajduje się na rynku w dobie kryzysu?

Rynek motoryzacyjny w Polsce nie odnotował jakiegoś gwałtownego załamania w kontekście kryzysu finansowego, który wybuchł w 2008 roku. Sytuacja na rynku jest stabilna, poziom sprzedaży jest utrzymywany na stałym poziomie. W Polsce specyfika polega na czymś innym. Branża sprzedaży nowych samochodów jest w kryzysie od dłuższego czasu. W zasadzie od początku 2000 roku. Sprzedaż utrzymuje się globalnie na poziomie 300 tys. samochodów, a to mniej więcej połowa tego, co sprzedawano w Polsce pod koniec lat 90 - tych. Ten kryzys został utrwalony w momencie, kiedy przystąpiliśmy do Unii Europejskiej. Zniknęły wtedy bariery w zakresie importu samochodów używanych. Spowodował to przesunięcie ciężaru zakupowego w kierunku aut dużo tańszych niż nowe. Skutkiem tego jest olbrzymia ilość samochodów w Polsce, niestety marnej jakości. Wszystkie symptomy wskazują jednak, że klienci powinni zacząć kupować nowe auta. Statystyki potwierdzają, że Polacy stają się coraz zamożniejsi, optymistycznie patrzą w przyszłość, a jednocześnie jest wiele sygnałów, że zniechęcają się do kupowania używanych samochodów, wokół których pojawiła się masa patologii, takich jak np. przekręcone liczniki, auta po wypadkach prowizorycznie naprawione itp.

W Państwa salonie także można kupić samochody używane?

Też można, w zasadzie w każdej formie. Przyjmujemy używane auta w komis, także od osób które chcą je po prostu sprzedać, również w rozliczeniu. Przygotowujemy takie samochody do sprzedaży, opatrując je certyfikatem jakości.

Podobno, jako Hyundai Motor Poland, przekazali Państwo samochody na potrzeby transportowe związane z obsługą UEFA EURO 2012?

Hyundai jako koncern od wielu lat jest jednym z głównych sponsorów rozgrywek piłkarskich o randze europejskiej, światowej. Przygotowany tabor samochodowy, od autobusów przez samochody osobowe, jest udostępniony organizatorom mistrzostw. Identycznie swój tabor samochodowy Hyundai dał do dyspozycji organizatorom Mistrzostw Świata W Piłce Nożnej dwa lata temu w RPA.

W tym roku na targach motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano nowe modele samochodów, w tym i40 w wersji kombi. Kiedy będzie je można zobaczyć we Wrocławiu?

W tej chwili to, co się będzie działo w Polsce, jest podsumowaniem tego, co się wcześniej działo na wystawach w Paryżu, Genewie. W Polsce, w sierpniu między 6 a 13, także u nas w firmie, nastąpi oficjalna prezentacja równocześnie trzech modeli w ramach dni otwartych. Informacja o charakterze medialnym będzie dotyczyła modelu i40. Jest to auto segmentu D, w tej chwili oferujemy samochód w wersji kombi, jednak nie jest to typowe, duże kombi. I40 jest bardzo ładne stylistycznie, dysponuje doskonałymi silnikami, posiada wyposażenie jak w najlepszych markach. W tej chwili jest to wiodący model. Będzie u nas prezentowany. Wprowadzamy także auto o nazwie Elantra Sedan i spodziewamy się sporego zainteresowania. Trzecie auto Veloster, utrzymane w stylistyce sportowej, jest dedykowane ludziom młodym, osobom lubiącym się wyróżniać. Jest to samochód, który wychodzi o krok do przodu, w stosunku do tego co w tej chwili jest oferowane na świecie.

Od niedawna marka Hyundai posługuje się nowym sloganem : New Thinking. New Possibilities (Nowe Myślenie. Nowe Możliwości). Co wyraża to hasło?

Wyrazem zewnętrznym realizacji tego sloganu są te trzy nowe modele, zwłaszcza i40, który ma pokazywać nową misję marki Hyundai. Chodzi o łamanie stereotypów, wyjście przed szereg po to, aby jazda samochodem była ciekawym doświadczeniem. Kolejne modele mają jeszcze bardziej realizować ten pomysł, wychodzić ponadto, co w tej chwili jest proponowane i pokazywać, że z eksploatacji samochodów marki Hyundai można czerpać nie tylko korzyści użytkowe takie jak bezpieczeństwo, ekonomia, ale także korzyści wyższego rzędu.

Rozmawiała: Anna Szokalska


Anna Szokalska



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl