Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wielka Wyspa
W sprawie artykułu "Zablokowany most"

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
List czytelnika

Szanowna Redakcjo !

Jestem mieszkańcem "Wielkiej Wyspy" od trzech dekad i dlatego interesuje mnie żywotnie zagadnienie przedstawiane w Waszym Periodyku z dnia 11.08.2011 w tekście pt "Zablokowany most" (ss. 4 - 8). Zarówno jako mieszkańca jak i kierowcę. Mam kilka istotnych wątpliwości co do istoty samego projektu, choć idea budowy samego mostu wschodniego (jako przedłużenia ul. Hubskiej i połączenia Wielkiej Wyspy z ul.Krakowską) nie budzi u mnie większych wątpliwości.

Po pierwsze - tłumaczenia bezkrytycznych zwolenników idei budowy ww mostu są demagogiczne w przedmiocie likwidacji "korków" w obrębie Wielkiej Wyspy, o ile projekt tej inwestycji będzie realizowany w proponowanej aktualnie formie: skrzyżowania ulic Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza z proponowaną obwodnicą są w jednym poziomie co sprzyja (zwłaszcza w przypadku ul.Olszewskiego - potok samochodów od Biskupina i Sępolna oraz tramwaje) tworzeniu się "korków" - światła + duży ruch samochodowy

Po drugie - czy wspomniana obwodnica musi mieć aż 4 - 6 pasów, a nie być dwupasmową drogą między dzielnicami miasta ? Czy między tak realizowaną "dwupasmówką" nie może iść od ulicy Olszewskiego do Krakowskiej, a może i Hubskiej, linia tramwajowa ? Jako odciążenie Wielkiej Wyspy i pl.Grunwaldzkiego z nadmiaru samochodów taki pomysł i taka jego realizacja moim zdaniem w zupełności wystarczą.

Po trzecie - czy "urwanie" obwodnicy na ul.Mickiewicza jest sensownym pomysłem - mam poważne wątpliwości. Po wybudowaniu obwodnicy wschodniej łączącej przez Łany i Siechnicę rejon Wielkiej Wyspy (i przylegających do niej od wschodu i płn-wschodu regionów podmiejskich gdzie rozwija się dynamicznie budownictwo jednorodzinne) z wschodnimi i pd-wschodnimi rejonami Wrocławia "za Odrą" gros ruchu samochodowego z Jelcza, Chrząstawy, Dobrzykowic, Czernicy, Laskowic itd. może być skierowana w tamtym kierunku, odciążając naturalnie mocno ruchliwą w godzinach szczytu dziś ul. Mickiewicza. Dlatego sensowniejszym - nawet z punktu widzenia ekologii (planowana budowa obwodnicy przez obrzeża i na terenie Parku Szczytnickiego) - jest zakończenie tej inwestycji na ul. Olszewskiego z tym, że wówczas uzupełnić projekt o poprowadzenie tramwaju od ul. Olszewskiego do ul. Krakowskiej.

Po czwarte - czy inwestycji nie można realizować etapami: wpierw most wschodni łączący Olszewskiego z Krakowską, a ewentualnie dalsza realizacja do ul. Mickiewicza dopiero po otwarciu obwodnicy z Siechnic przez Łany do Długołęki. Można będzie wtedy po analizie ówczesnej sytuacji w ruchu drogowym na ul. Mickiewicza podjąć dalsze kroki inwestycyjne (może być tak, iż rezygnacja z odcinka ul.Olszewskiego - ul.Mickiewicza zarówno będzie uzasadniona ekonomicznie jak i merytorycznie - zmniejszony ruch na ul.Mickiewicza, oszczędzenie Parku Szczytnickiego, zaoszczędzone pieniądze skierować można na inne projekty drogowe tak potrzebne w naszym mieście).

Pozdrawiam serdecznie i czekam na ewentualne ustosunkowanie się do moich propozycji.

Mieszkaniec Wielkiej Wyspy


Radosław S. Czarnecki



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl