Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wielka Wyspa
Most w Łanach – szansa czy zagrożenie?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Część mieszkańców Wielkiej Wyspy, która protestuje przeciwko budowie Mostu Wschodniego uważa, że zaakceptuje inwestycję, gdy w terminie zostanie wybudowana Wschodnia Obwodnica Wrocławia. Czy most w Łanach rzeczywiście przejmie tranzyt, którego obawiają się mieszkańcy Wyspy?
Most w Łanach – szansa czy zagrożenie?
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Most w Łanach – szansa czy zagrożenie?
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Lipcowa decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego uchylająca decyzję środowiskową dla budowy Mostu Wschodniego na Wielką Wyspę wstrzymała przygotowania do inwestycji. Mimo że miasto znalazło 20 firm (8 banków oraz 12 firm z branży drogowej) wstępnie zainteresowanych udziałem w przedsięwzięciu, które ma powstać w ramach ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, warta około 464 milionów zł budowa z pewnością się opóźni.

- Obecnie, w związku z zablokowaniem planowanej budowy Mostu Wschodniego i 4-pasmowej trasy, wciąż trwają analizy naszych prawników dotyczące 80-stronicowego uzasadnienia decyzji SKO. Zbieramy materiały i czekamy na decyzje odpowiednich organów. Nie oznacza to jednak, że zmieniają się nasze plany co do inwestycji. Na pewno nie zrezygnujemy z całego przedsięwzięcia – mówi Marek Szempliński, rzecznik prasowy spółki Wrocławskich Inwestycji.

Mimo dużego sukcesu stowarzyszeń „Akcja Park Szczytnicki” i „Przyjazna Wyspa”, jakim było zablokowanie budowy mostu, mieszkańcy Wielkiej Wyspy są podzieleni co do słuszności protestów. Część z nich uważa, że propozycja byłaby do zaakceptowania, gdyby w terminie wybudowana zostałaby Wschodnia Obwodnica Wrocławia. Wtedy ruch tranzytowy, którego mieszkańcy obawiają się najbardziej, zostałby skierowany właśnie na drogę łączącą Siechnice z Łanami (docelowo Bielany Wrocławskie i Długołękę).

- Ale obwodnica tak szybko nie powstanie, bowiem nie ma na nią pieniędzy. Wszystkie środki poszły bowiem na inwestycje związane z Euro. Dlatego dopóki nie powstanie obwodnica, nie będzie naszej zgody na czteropasmową przeprawę przez Wyspę – twierdzi jeden z mieszkańców.

Czy rzeczywiście budowa i oddanie do użytku WOW są zagrożone? Nic na to nie wskazuje, bowiem prace idą zgodnie z harmonogramem. Już pod koniec kwietnia zabetonowany został ostatni fragment 286-metrowego mostu łączącego dwa brzegi Odry między Łanami a Siechnicami. Co prawda początkowo planowano, że jezdnia będzie czteropasmowa, a ostatecznie będzie dwupasmowa, ale to właściwie jedyne odstępstwa od pierwotnych zamierzeń.

Most i licząca niemal 6 km droga jest jednym z najważniejszych, ale także najtrudniejszych inżynieryjnie i technicznie, fragmentów całej inwestycji. W ramach tego zadania powstaną: 3 mosty, 2 nad rzeką Oławą i jeden nad Odrą, 2 estakady nad terenami zalewowymi oraz 14-metrowy wiadukt drogowy w Łanach.

Aby jednak tranzyt, o którym myślą mieszkańcy Wielkiej Wyspy, był możliwy, muszą być skończone jeszcze dwa odcinki wschodniej obwodnicy. Połączenie jej w Łanach z drogą wojewódzką nr 395 oraz z drogą krajową nr 94 w Siechnicach. Zakończenie wszystkich tych etapów zaplanowano na styczeń 2013 roku i nic nie wskazuje na to, żeby nie udało się dotrzymać tych terminów.Więcej czytaj w najnowszym numerze magazynu „Oto Wielka Wyspa”


AS, MM



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl