Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wielka Wyspa
''Plastry'' na Kopernika

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Robotnicy pracują na ul. Kopernika. Łatają dziury w ziemi. Czy do zajęcia się nimi zmusił miasto Europejski Kongres Kultury?
''Plastry'' na Kopernika
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.''Plastry'' na Kopernika
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.''Plastry'' na Kopernika
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.''Plastry'' na Kopernika
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Robotnicy z firmy Przybud na zlecenie ZDiUMu wykonują prace na ul. Kopernika. Łatanie ubytków w jezdni rozpoczęli od strony ul. Wróblewskiego i sukcesywnie przesuwają się w stronę ul. Mickiewicza. Wczoraj znajdowali się przed skrzyżowaniem ulic: Kopernika z Heweliusza.

- Staramy się na bieżąco wypełniać ubytki w jezdni - powiedziała Ewa Mazur, rzecznik prasowy ZDiUM. - Należy pamiętać, że dziury tworzą się nie tylko podczas zimy, lecz również latem. Wynika to z wyeksploatowania nawierzchni. Pracujemy jednocześnie na terenie całego Wrocławia. Dla nas priorytet stanowią drogi główne, krajowe, w pobliżu centrum oraz ulice, po których poruszą się komunikacja miejska (w szczególności autobusy). Mogę zapewnić, że bezpośrednią przyczyną nie był kongres, natomiast ze względu na planowany wzmożony ruch w tym rejonie brak ubytków ułatwi poruszanie się.

Jak odbywa się taki remont? Widać bowiem na jezdni wycięte kwadraty w okolicach ubytków.

- Na początku ubytki ocenia nasz inspektor - tłumaczy Ewa Mazur. - My płacimy firmom remontowym od metra kwadratowego, dlatego inspektor ocenia, czy nie lepiej wyciąć większy płat nawierzchni i zlikwidować cztery dziury jednocześnie, czy robić je pojedynczo. Następnie wykonawcy oczyszczają dziurę, wycinają kwadrat w nawierzchni, osuszają, skraplają emulsją i przyklejają "plaster" z nowego asfaltu.

Bezpośrednie uzupełnianie dziur odbywa się doraźnie zimą. Takie wypełnienie nazywane jest czopkiem i służy doraźnie do momentu, gdy można ubytek zlikwidować "zgodnie ze sztuką".


aw



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl