Odbudowana kładka jest wierną kopią poprzedniej. Wykonana jest litego drewna liściastego. Kładka już raz została odbudowana po wojennych zniszczeniach w 1948 roku. Odbudowa drewnianej kładki przy ul. św. Antoniego kosztowała ponad 2,5 mln złotych. We Wrocławiu funkcjonuje obecnie 41 kładek pieszo-rowerowych i 113 mostów. Miasto planuje budowę kolejnych kładek nad miejską fosą. W pobliżu Wzgórza Partyzantów i Mostu Sikorskiego.
Po ponad 6 miesiącach prac Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu zakończył odbudowę kładki. Celem inwestycji było przywrócenie odpowiedniego stanu wyeksploatowanej i zniszczonej przeprawie. Kładka znajduje się w obrębie historycznej Promenady Staromiejskiej w pobliżu Urzędu Stanu Cywilnego. Sama kładka też jest zabytkiem – należy do nielicznych tego typu obiektów w skali kraju.
- Odbudowa kładki wymagała od nas odpowiedniego przygotowania i złożonych prac specjalistycznych. Zaczynając od obniżenia wody w fosie poprzez wybudowanie tymczasowej grobli w fosie na której stanął potężny dźwig. W ramach tych prac wykonaliśmy nowe, solidne fundamenty, dzięki czemu konstrukcja kładki będzie służyła przez dziesiątki kolejnych lat. Sama drewniana konstrukcja została starannie odtworzona – zaznacza Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
Odbudowa kładki to nie tylko dbałość o historię miasta, ale też sukcesywne rozwijanie infrastruktury wpisującej się w politykę zrównoważonej mobilności. Miasto planuje też budowę kolejnych kładek zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów.
Dzięki kładce rowerzyści z zachodu i północnego zachodu 6 kilometrową drogą dojadą do centrum. W jej zasięgu będzie aż 165 tysięcy wrocławian - więc potencjalnie tyle osób będzie korzystać z tej kładki jadąc do centrum. Połączy z jednej strony Sikorskiego z drugiej Cieszyńskiego przechodząc przez Kępę Mieszczańską. Rowerzyści pojadą z dala od dużego ruchu aut, wśród zieleni, z małą liczbą zatrzymań i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. To alternatywna dla ulicy Legnickiej trasa od stadionu miejskiego przez ul. Bystrzycką, Dąbrówki, Zachodnią, Sikorskiego aż do Cieszyńskiego, Bulwar Staromiejski i do centrum miasta, gdzie obok Krzesła Kantora powstanie nowy przejazd rowerowo-pieszy do rynku. Trwa już projektowanie tej trasy.
Warto pamiętać, że w ubiegłym roku miasto wybudowało też kładkę nad Ślęzą łączącą Trawową i Francuską, a w tym roku powstają już trasy zarówno od Francuskiej jak i niebawem ruszą prace od Trawowej - gdy tylko MPWiK zakończy tam swoja inwestycję. Ta kładka łącząca Muchobór Mały z Muchoborem Wielkim kosztowała 4 mln zł.