Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wrocław
Remonty torowisk - prace na Podwalu, przy Dolmedzie i Kutnowskiej

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Dwie nowe, ważne inwestycje torowe rozpoczęło właśnie wrocławskie MPK. Ekipy budowlane wkroczyły na torowisko przy ul. Złotoryjskiej, które będzie łącznikiem pomiędzy powstającą TAT, a ulicą Legnicką. Drugim miejscem, w którym rozpoczęły się prace jest skrzyżowanie Podwala z ulicą Sądową, gdzie MPK wymieni rozjazd dla tramwajów skręcających w prawo od strony placu Orląt Lwowskich.
Remonty torowisk - prace na Podwalu, przy Dolmedzie i Kutnowskiej

Remonty torowisk - prace na Podwalu, przy Dolmedzie i Kutnowskiej
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Remonty torowisk - prace na Podwalu, przy Dolmedzie i Kutnowskiej
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Remonty torowisk - prace na Podwalu, przy Dolmedzie i Kutnowskiej
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

W torowcy przystąpią do remontu torów na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Kutnowskiej, nieopodal zajezdni tramwajowej Borek.

Złotoryjska na zielono

Torowisku na ulicy Złotoryjskiej, obecnie zamkniętemu z powodu prac nad TAT, przewoźnik poświęci szczególną uwagę.

– To właśnie tamtędy nasze tramwaje będą objeżdżały tory na placu Strzegomskim i placu Jana Pawła II, które planujemy wyremontować w tym roku – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Remont będzie kompleksowy. Spółka wymieni rozjazd przed skrzyżowaniem z ulicą Legnicką (na wysokości przystanku „Dolmed”) oraz szyny – aż do skrzyżowania z ulicą Strzegomską. Na tym odcinku powstanie zielone torowisko.

– Na pewno docenią to mieszkańcy ulicy Złotoryjskiej. Tramwaje będą pokonywały tę trasę znacznie ciszej niż jeżdżą po standardowych torach – podkreśla prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Zakres prac kończy się w miejscu, w którym rozpoczyna się plac budowy TAT. Terminy zakończenia robót na obu budowach są skoordynowane, więc podróżni nie muszą przejmować się zmianą tras ani rozkładów jazdy. MPK prace planuje zakończyć w marcu tak, by tramwaje mogły pojechać ul. Złotoryjską gdy tylko zakończy się pierwszy etap budowy trasy na Nowy Dwór.

Z Podwala w prawo

MPK kontynuuje prace na skrzyżowaniu Podwala, Krupniczej i Sądowej. W ubiegłym roku wymieniło rozjazd od strony ul. Świdnickiej. Tym razem przewoźnik zajmie się tym, który pozwala na skręt tramwajom jadącym od placu Orląt Lwowskich w ulice Sądową i odwrotnie.

– Rozjazd i zabudowa torowiska nie są tam w najlepszym stanie – wyjaśnia rzecznik prasowy MPK Bartosz Naskręski. – Wymienimy je na nowe. Zwrotnica w tym miejscu będzie oczywiście odwodniona i ogrzewana.

Co ważne, utrudnienia w ruchu drogowym będą minimalne.

– Obecnie nie kursuje tamtędy żadna linia tramwajowa, nie będzie więc objazdów. Nie zamykamy też ruchu aut ani pieszych. Wygrodziliśmy tylko część jezdni, na której będą prowadzone roboty. Kierowcy oraz przechodnie muszą po prostu tylko trochę bardziej uważać podczas przemieszczania się w pobliżu – zaznacza Naskręski.

Tutaj również prace potrwają według planu do końca marca.

Dwa tramwaje na jednym torze

Inwestycją bardzo ważną zarówno dla pasażerów MPK, pieszych, jak i kierowców samochodów, będzie remont torów na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich i Kutnowskiej. Mowa o miejscu pomiędzy przystankiem „Orla” a zajezdnią „Borek”, w którym linia tramwajowa przecina jezdnię ulicy Powstańców Śląskich prowadzącą w stronę al. Karkonoskiej.

W miejscu wyeksploatowanych szyn MPK ułoży zupełnie nowe. Wymiany doczeka się też wyboista nawierzchnia przejazdu tramwajowego. Poprawiony zostanie również stan techniczny przejścia dla pieszych koło przystanku „Orla”.

W tym przypadku przewoźnik będzie ograniczy utrudnienia w podróżowaniu do minimum. Niemal przez cały czas trwania remontu będzie możliwe kursowanie tramwajów do pętli „Krzyki” i „Klecina”, bo zamknięta będzie tylko jedna nitka trasy. Dzięki specjalnej nakładce torowej tramwaje będą mogły przejeżdżać z jednego toru na drugi, co umożliwi wprowadzenie ruchu wahadłowego. Objazdy będą wprowadzone wyłącznie na czas montażu i demontażu tego urządzenia, ale będzie się to odbywało wyłącznie w weekendy.

#TORYwolucja się rozpędza

Powyższe zadania to część #TORYwolucji, która w tym roku obejmie łącznie 19 zadań inwestycyjnych. Prócz nich, na liście na ten rok, znajduje się m.in. remont torów na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Kutnowskiej, naprawa przejazdu przez plac Strzegomski, wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na placu Jana Pawła II czy dalszy ciąg remontu torów w al. Hallera.

W ubiegłym roku #TORYwolucja pozwoliła m.in. na wymianę ponad pół kilometra torów przy dworcu Wrocław Główny, budowę zielonego torowiska na Żmigrodzkiej czy wyniesienie peronów na Rondzie Reagana.

LISTA ZMIAN W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W ZWIĄZKU Z REMONTEM NA SKRZYŻOWANIU POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH i KUTNOWSKIEJ

ZMIANA od 20 lutego 2021 r. (na czas instalacji nakładki)

Tramwaje linii 2 i 17 zostaną skierowane od ulicy Powstańców Śląskich przez Aleję Hallera i ulicę Grabiszyńską do pętli przy Cmentarzu Grabiszyńskim, a "siódemka" zostanie skierowana od ulicy Powstańców Śląskich przez Aleję Hallera do pętli "Grabiszynek".

Tramwaje linii 6 będą kursowały w relacji Kowale - FAT - Kowale przez ulicę Powstańców Śląskich i Aleję Hallera, a kursy linii tramwajowej 74 zostaną skrócone do FAT-u.

Na odcinku Powstańców Śląskich/Hallera - Krzyki - Powstańców Śląskich/Hallera zostaną uruchomione kursy zastępczej linii autobusowej nr 702, która będzie kursowała z częstotliwością co 5 minut.

Dodatkowo na odcinku Krzyki - Klecina - Krzyki zostaną uruchomione kursy zastępczej linii tramwajowej nr 77, która będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut.

BILETY JEDNORAZOWE I OKRESOWE w okresie 20-21.02.2021 r.

Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 2, 6, 7 lub 17 będą mogli kontynuować podróż autobusem linii 702 lub tramwajem linii 77 oraz autobusami linii D i 133 na odcinku Hallera - Klecina - Hallera.

Powyższa zasada również będzie obowiązywała w kierunku powrotnym. Skasowany bilet będzie zachowywał ważność nie dłużej niż przez 90 minut.

Celem przypomnienia, pasażerowie posiadający bilet okresowy na daną linię okresową mogą podróżować:

- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;

- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.

ZMIANA od 22 lutego 2021 r.

Po wybudowaniu rozjazdów tymczasowych dla tramwajów na ulicy Powstańców Śląskich w pobliżu skrzyżowania z ulicą Kutnowską, od 22 lutego 2021 roku (poniedziałek) planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii tramwajowych 2, 7 i 17, które powrócą na trasę na ulicę Powstańców Śląskich - tramwaje linii 2 do pętli "Krzyki", a tramwaje linii 7 i 17 do pętli "Klecina".

Z uwagi na ograniczoną przepustowość przejazdu na odcinku pojedynczego toru w obrębie prowadzonych prac torowych, tramwaje linii 6 nadal będą kursowały w obu kierunkach do FAT-u.

Kursy linii okresowych 77 i 702 zostaną zawieszone.

BILETY JEDNORAZOWE I OKRESOWE od 22.02.2021 r.

Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 6 będą mogli kontynuować podróż tramwajem linii 2, 7 lub 17 na odcinku Hallera - Krzyki. Powyższa zasada również będzie obowiązywała w kierunku powrotnym. Skasowany bilet będzie zachowywał ważność nie dłużej niż przez 90 minut.

Celem przypomnienia, pasażerowie posiadający bilet na daną linię okresową mogą podróżować:

- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;

- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.


otomedia.pl



o © 2007 - 2021 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl