Pierwszym z działań, jakie podjęło MPK jeszcze w lutym, było wydłużenie o 50 proc. czasu spędzanego na czyszczeniu tramwajów i autobusów. Od marca wszystkie pojazdy przewoźnika są również ozonowane oraz dezynfekowane co tydzień metodą elektrostatyczną. Taki sposób jest bardzo skuteczny, ponieważ preparat wirusobójczy pokrywa nawet najbardziej skomplikowane i trudnodostępne powierzchnie. MPK wydało na te działania prawie 250 tysięcy złotych.
Każdy z motorniczych i kierowców ma do swojej dyspozycji maseczki i płyny do dezynfekcji. Przewoźnik wrócił również do wydzielania stref bezpieczeństwa w pojazdach, tak aby ograniczyć kontakt pomiędzy pasażerami a kierującymi. Praca pracowników zaplecza na zajezdniach została również podzielona w taki sposób, aby pracujący na różnych zmianach nie mieli ze sobą bezpośredniego kontaktu.
Działania MPK Wrocław w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa:
• utrzymanie obecnej częstotliwości kursów tramwajowych i autobusowych,
• wypuszczenie całego dostępnego taboru na linie,
• uruchomienie kilkunastu dodatkowych autobusów awaryjnych, aby w ramach potrzeby wspierały regularnie kursujące pojazdy na najbardziej obleganych liniach,
• cotygodniowa dezynfekcja wszystkich pojazdów,
• ozonowanie pojazdów,
• zakup rękawiczek, masek, płynów do dezynfekcji dla pracowników; są one dostępny zarówno na zajezdniach MPK oraz w punktach socjalnych,
• wydzielenie stref bezpieczeństwa w pojazdach,
• wydłużenie o 50 proc. czasu spędzanego na czyszczeniu pojazdów,
• zrezygnowanie z ciepłych przycisków; drzwi we wszystkich pojazdach otwierają kierujący,
• akcja rozdawania maseczek przez kontrolerów w asyście policji i straży miejskiej,
• reorganizacja pracy w obiektach w celu zminimalizowania ryzyka zachorowań.