Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Ruszył największy tegoroczny remont torów we Wrocławiu

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Podpisanie umowy i od razu początek rozbiórki ponad 3,5 kilometra starych torów na Biskupin. Do tego nowe malatury tramwajów i zapowiedź modernizacji budynków socjalnych MPK w kilku miejscach Wrocławia.
Ruszył największy tegoroczny remont torów we Wrocławiu

Ruszył największy tegoroczny remont torów we Wrocławiu
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Ruszył największy tegoroczny remont torów we Wrocławiu
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Ruszył największy tegoroczny remont torów we Wrocławiu
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin, wraz z przebudową torowiska na tej pętli - to zakres prac jakie ruszyły właśnie na wschodzie Wrocławia w ten weekend. Przebudowę torowiska i trakcji wartą niemal 20 milionów złotych prowadzi wrocławska firma - Zakład Sieci i Zasilania.

- Cieszę się, że tak duża inwestycja warta 1/4 tegorocznego budżetu na prace torowe we Wrocławiu będzie prowadzona przez lokalną firmę, bo nie tylko efekt modernizacji ale też pieniądze, 20 milionów, zostaną we Wrocławiu - mówił Krzysztof Balawejder, prezes MPK w czasie podpisywania umowy. Zmieniamy nie tylko tory, sieci, ale też pętlę na Biskupinie. Będzie miała nie tylko inny układ torów, ale także wyremontujemy tamtejszy punkt socjalno-usługowy. Na Biskupinie to początek przemian, bo skądinąd wiadomo, że jest plan, by pętla stała się małym biskupińskim ryneczkiem. O tym będą rozmawiali osiedlowi radni z magistratem.

Krzysztof Surówka z Zakładu Sieci i Zasilania - wykonawca przebudowy - przyznawał, że liczy się każdy dzień.

- Dziś podpisujemy umowę, ale mogliśmy teren przejąć kilka godzin wcześniej i już go zabezpieczyliśmy - szczególnie drzewa rosnące przy torach. Termin remontu jest tak napięty, że liczy się każdy dzień i każda godzina. Od razu prosimy o wyrozumiałość mieszkańców. Będziemy pracować nie tylko 7 dni w tygodniu, ale także w nocy. Oczywiście na weekendy i godziny nocne zaplanowaliśmy prace mniej uciążliwe. Wiemy skądinąd, że bardziej przeszkadza remont ciągnący się miesiącami, niż szybkie intensywne zmiany. Chcemy, by tramwaje pojechały już w październiku, a oddanie całości nastąpi na początku listopada

Przede wszystkim pojawi się zielone torowisko. Między torami położona zostanie geowłóknina, na niej humus i posiana zostanie trawa.

- Jak zapewnia wykonawca, na końcu tylko słupy trakcyjne i 4 szyny będą świadczyły, że biegnie tędy torowisko - mówił radny osiedlowy Maciej Wołodko. Taki sposób budowy sprawi, że torowisko ma być cichsze.

Podobnie realizowane są w tej chwili dwie inne duże przebudowy prowadzone przez MPK - na Żmigrodzkiej i Hallera.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 20 kwietnia 2024
Imieniny
Agnieszki, Amalii, Czecha

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl